[email protected]


Logo
Bli medlem
Håndball

Det er viktig at dere som skal sitte i sekretariatet har lest igjennom denne instruksen i forkant, og satt seg inn i hvordan tidtakerpanelet fungerer. Bruksanvisning for tidtakerpanel finner du her: Tidtakerpanel Sukkevannshallen

Kontakt info
Leder håndball: Morten Isachsen tlf: 926 09 092 [email protected]

Praktisk info
Hallen åpnes automatisk 1 time før første kampstart den aktuelle dagen.Sjekk om din kamp er den første her: Banedagbok | handball.no

Lys
Belysning i hall 1 går automatisk på. Belysning i hall 2 reguleres manuelt. Benytt bryter/panel som henger på vegg i hall (like ved inngang til tribunen)

Utstyr
Alt du trenger for å sitte i sekretariatet finner du inne på vaktrommet som ligger til venstre i enden av korridoren du kommer inn i via sideinngangen i hall 1. Det er montert en nøkkelboks ved døren til vaktrommet med adgangsbrikke. Brikken skal aldri fjernes i fra nøkkelboksen, veldig viktig! Kode fås ved henvendelse til Morten 3-5 dager før arrangementet. Ta kontakt med Morten om man kommer tidlig og trenger tilgang før hallen åpnes.

På vaktrommet finner du sekretariatkasser merket med Hall 1 og Hall 2, samt utstyr til live oppdatering (to sekker med pc til hall 1 og hall 2)
Kassene skal inneholde

  • Tidtakerpanel m/lader
  • Bruksanvisning til tidtakerpanel
  • Perm med instrukser
  • Skjøteledning
  • Timeout kort (grønne)

Sekretariat for 12 år og eldre (Aktivitetsserie)

Internett
For å føre kamper live, må du koble deg på det kommunale internettet i hallen

  • Trykk på internett-ikon nede til høyre på skjermen
  • Velg KK-GJEST internett
  • Åpne nettleser, da skal «Kristiansand Kommune gjestenett» hjemmeside dukke opp
  • Følg instruks for «Trenger du ny bruker?» «Trykk her»
  • Fyll inn passord som du mottok på ditt telefonnummer à tilkoblet det kommunale nettet

Sekretariat

  • Det skal alltid være 2 personer som sitter i sekretariatet (anbefales og sitte 3 stk. de første gangene)
  •  Alle møter 30 min før kampstart
  • Sett frem bord og stol til sekretariat
  • Hent sekretariatkasse og sekk. Hvis det spilles kamper før din kamp, skal dette stå klart når du ankommer.
  • Sjekk at tidtakerpanelet fungerer, og er innstilt på rett kamptid.
  • Sjekk at begge lag har riktig utfylt kamptropp, inkl lagledere. (det går an å endre kamptropp i både TA og LIVE-admin)
  • I LIVE-admin kan du endre kamptropp ut fra eksisterende spillerstall, og i TA kan du hente nye spillere/lagledere og endre funksjon
  • Fylle ut digital kamprapport (LIVE FØRING) under kampen iht. instruks
  • Sørge for at dommer og lagledere signerer i digital kamprapport

Har du siste kamp, eller er det mange timer til neste? Da skal alt utstyr ryddes tilbake

  • Kasse m/ utstyr legges tilbake på vaktrommet
  • Sekker med «LIVE oppdatering» utstyr legges tilbake på vaktrommet
  • Bord og stol ryddes
  • Gå over tribunene, kaste søppel fra søppelbeholdere
  • Gå over garderober og toalett, kaste søppel fra søppelbeholdere
  • All søppel kastes i container ved volleyballhallen. Søppelnøkkelen henger inne på vaktrommet.
  • Mopper finnes i rengjøringsrom som ligger i enden av gangen mot hall 2. (du kan også gå inn via hall 1, da må du gå helt i enden av hall 1, siste dør til høyre) Nøkkel henger på vaktrommet.

Sekretariat oppgaver fra 11 år og yngre

  • Det bør alltid være to personer som sitter i sekretariatet
  • Alle møter 30 min før kampstart.
  • Sett frem bord og stol til sekretariat
  • Hent sekretariatkasse. Hvis det spilles kamper før din kamp, skal dette stå klart når du ankommer
  • Sjekk at tidtakerpanelet fungerer, og er innstilt på rett kamptid.
  • Rigge baner/montere mål

Rigge baner minihåndball

  • Mål i hall 1 står i garasje til høyre inne i hallen. Fest målene med 4 bolter.
  • Mål i hall 2 står i garasje L2. Fest målene med 2 bolter og en metallstang.

Rigge bane kortbane

  • Ta opp oppblåsbart mål som ligger i garasjene.
  • I hall 1 ligger målet i en stor svart bag i garasje til venstre
  • I hall 2 ligger målet i en stor svart bag bak dør L2. 

Har du siste kamp, eller er det mange timer til neste? Da skal alt utstyr ryddes tilbake.

  • Kasse m/ utstyr legges tilbake på vaktrommet
  • Sekker med «LIVE oppdatering» utstyr legges tilbake på vaktrommet
  • Bord og stoler ryddes
  • Gå over tribunene, kaste søppel fra søppelbeholdere
  • Gå over garderober og toalett, kaste søppel fra søppelbeholdere
  • All søppel kastes i container ved volleyballhallen. Søppelnøkkelen henger inne på vaktrommet.
  • Mopper finnes i rengjøringsrom som ligger i enden av gangen mot hall 2. (du kan også gå inn via hall 1, da må du gå helt i enden av hall 1, siste dør til høyre) Nøkkel henger på vaktrommet.